Laatste bericht vanuit Servie + laatste(?) filmpje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu Laatste bericht vanuit Servie + laatste(?) filmpje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu

Laatste bericht vanuit Servie + laatste(?) filmpje

Door: Ichtus

Blijf op de hoogte en volg Jeugdvereniging Ichtus

30 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Hier nog een laatste bericht vanuit Servie.
Afgelopen week hebben we het erg druk geweest, dus sorry voor de weinige berichten. Jullie waren al zat verwend de 1e week, dus de verhalen over de 2e week komen nog wel een x :p Hier eventjes kort een terugblik.

Maandag hebben we weer heerlijk hard gewerkt, en bij de gehandicapten geweest. 's Avonds was het een bijzondere avond: Servie - Nederland. 'Onze' jongens (+ 3 meiden) gingen het in een voetbalwedstrijd opnemen tegen een team Serviers uit de plaats waar Aleksandar woont. Helaas voor ons wonnen de Serven, maar t was erg gezellig met elkaar :) Deze dag waren ook de burgemeester en Johan en Tjeerd gearriveerd.

Dinsdagavond gingen we naar een feest in Kucura. Dominee Aleksander had als soort afscheid & bedankje een concert geregeld. Dit was de 1e x dat zigeuners en niet-zigeuners bij elkaar kwamen op een feest als dit, het vond plaats in de bioscoop. Artiesten uit Servie & omgeving kwamen zingen, dansen etc en als afsluiting mochten wij ook nog 3 liedjes zingen. Daarna mochten (voor sommige: moesten:P) we dansen met Serven op het podium. Het was een zeeer geslaagde avond! (Verdere verhalen komen nog wel een x)

Woensdag hadden we 's avonds bonte avond. Er werden echt geniaal geweldige stukken opgevoerd, de sfeer zat er geweldig in! Foto's komen hier waarschijnlijk nog wel van! Henny en Jan waren om 04.00 vertrokken en kwamen hier rond 19.30 aan, gelukkig veilig en wel!

Donderdag (vandaag) was alweer de laatste dag. Een hele rare dag al zeg ik het zelf. De burgemeester, Johan en Tjeerd zijn weer naar huis vertrokken. Er ging een groep mensen naar de gehandicapten, daar werd een soort afscheidsfeestje georganiseerd! Bij de bouw hebben we de laatste dingen afgemaakt wat voor ons mogelijk is. De muur om de tuin en het hek om de grote tuin (achter) zitten er helemaal om. De tuin is opgeruimd, de voortuin is opgeruimd en alle boomstronken overal zijn eruit, de kerkzaal is al een heel stuk opgeschoten, het dak zit er bijna op, etc. Het verschil is goed te zien op de foto's en filmpjes (die nu nog niet online staan). Daarna was het afscheid nemen van Aleksandar. We hadden cadeaus voor hem, zijn vrouw en zn zoontje. Ze waren er allemaal stil van en wij eigenlijk ook. We zongen nog 'Hosanna in de hoge', een lied wat wij een aantal Servische jongeren in het Nederlands geleerd hadden en een aantal van ons kenden m in t Servisch. Toen ging Aleksandar voor ons bidden. Daarna ging iedereen hem en Daniela (zijn vrouw) een hand geven en bedanken voor alles.

We hebben hem de afgelopen dagen nog nooit zo zien stralen, door ons waren er duizenden wonderen gebeurd zei hij. Andersom heeft hij ook zoveel voor ons gedaan! We hebben gezien wat voor leven er nog meer bestaat naast ons rijke westerse leven. We hebben zoveel gezien, gehoord, meegemaakt wat ongelofeljk veel indruk op ons heeft gemaakt! Natuurlijk is niets van dit alles gebeurd zonder het werk van de Here God die zó dicht bij ons was deze 2 weken (en altijd zal zijn).

Ik wil jullie nog iets meegeven: Het laatste filmpje. Het filmpje van dag 7, 8 en 9 krijgen we niet op internet, die geeft alleen maar storingen, dus sorry daarvoor, we proberen het nog weleens. Nu hebben we het filmpje van dag 10 t/m 12. Te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=R1mGtzeyrvY
Vanaf deze plek wil ik Didier, Jola en Irene alvast super erg bedanken voor het maken van die geweldige filmpjes! We hopen dat jullie er allen een goede indruk van hebben gekregen.

Op dit moment is iedereen druk bezig met koffers inpakken etc. Morgen vertrekken we om 09.00 vanuit Feketic. We hopen dan eind van de middag in Oostenrijk aan te komen waar we weer willen overnachten. Wilt u/jullie allen met ons meebidden voor deze reis?
-Als eerste de grens! De kans bestaat dat er moeilijk gedaan wordt, en 50 koffers openmaken is geen pretje. Op de heenreis is dit zo bijzonder geleid, we hopen dat het nu nog een keer zo voorspoedig mag gaan.
-Ook vragen we graag gebed voor de chauffeurs, dat ze ons veilig in Oostenrijk (en weer thuis) zullen en kunnen brengen. We hebben God nog steeds zo nodig de laatste dagen van deze reis.

Ik vond het vanmiddag een heel raar moment: we namen afscheid van Aleksandar. We hebben hier 2 jaar lang voor gewerkt en nu is het opeens over! Daar kunnen we nog maar beter niet teveel over nadenken. Aan de andere kant: in de afgelopen weken zijn er voor beide kanten zoveel wonderen gebeurd dat niemand dit ooit zal vergeten denk ik.

Mensen: bedankt voor al jullie superleuke reacties!! We hopen morgenavond in Oostenrijk nog even neer te zetten dat we veilig zijn aangekomen (als we internet hebben). We hebben echt genoten dat er zóveel is meegeleefd vanuit onze families, vriendenkringen, kerk en gemeente, en alle bekenden.

God bless you all!

Groetjes Els

PS: Anne & Thijs, gefeliciteerd!:)
(2 2lingen in de familie op 1 dag jarig, de ene 2ling in Servie en de andere 2ling in NL is toch wel iets bijzonders(A)Vanmorgen een feestje voor Marco & Marloes gevierd, dat van jullie komt nog wel toch?;))

• 30 Juli 2009 - 18:03

Caroline +mannen:

Els, bedankt voor je geweldige, indrukwekkende verhaal.Uit alles spreekt de verwondering dat God het werk zo gezegend heeft, maar ook de waardevolle contacten die jullie mochten hebben met Aleksander en de andere Serven.
    Een goede nachtrust toegewenst en een veilige reis.God bless!
    Gerard, Sjoerd, Arnout, Caroline

• 30 Juli 2009 - 18:06

Adrie:

De laatste dag zit er (bijna) op. 't Was een hele ervaring die jullie nooit meer zullen vergeten. Maar bovenal Gods hulp en aanwezigheid is iets waar je altijd op terug mag kijken. God is goed, dat wisten we al, maar 't is hier weer eens extra bevestigd! We zijn in gedachten bij jullie tijdens de terugreis. Ook dan heb je weer Gods bescherming nodig. Maar je mag weten: U bent bij mij, naast mij, voor mij, achter mij. Uw hand rust op mij (Ps. 139:5). Hij gaat met jullie mee, de terugreis maar ook als jullie weer thuis zijn en alles weer 'gewoon' wordt. Groeten, Adrie

• 30 Juli 2009 - 18:17

Bertie:

Lieve allemaal,

Succes met het inpakken van jullie koffers. Ik weet niet wie er met de bagagebus tijdt, maar misschien is het een idee om wat knijpers mee te nemen(om op je neus te zetten)want de lucht zal niet te harden zijn in die bus. Of zijn er toch wel wasjes gedraaid?????
    Verder hopen wij dat de terugreis voorspoedig verloopt en weet "GODS HAND" rust op jullie allemaal waar je ook bent.groeten Bertie

• 30 Juli 2009 - 18:31

Christa Vd Linden:

Marco en Marloes gefeliciteerd met jullie verjaardag, Gerrie en Teus en Jan : hart gef met jullie zoon, dochter nicht en neef. Ronald en Els hart gef met je broer,zus,nicht en neef. Martin,Wilfred met jullie nichten en neven.
    Goede reis terug en we ik ben benieuwd naar jullie verhalen. groeten Christa

• 30 Juli 2009 - 18:40

Gerard En Marjan:

Heerlijk, toch nog een filmpje op de valreep! Wat ontzettend leuk gedaan, bedankt. Nu nog die terugreis.....! God "reist" met jullie mee, een betere Reisleider kan je niet hebben. Tot zaterdag!

• 30 Juli 2009 - 18:42

Thijs:

Hoi ik ben vandaag met Mama,Erik en Anne naar de dierentuin in Emmen geweest. ik heb haaien gezien. Bedankt voor de felicitatie, en feliciteer Marco&Marloes
    voor hun 16de verjaardag doeiiiiiii tot ZATERDAG (nu komt Anne)

• 30 Juli 2009 - 18:46

Bram, Thea, Hadassa:

We wensen jullie een voorspoedige reis terug.
    Hoewel jullie al ontzettend veel hebben verteld in de uitgebreide verslagen en filmpjes zijn we heel benieuwd naar de verhalen die bij terug komst zullen vertellen.
    Boven al zijn wij dankbaar dat God dit voor jullie en Servie hebben mogelijk gemaakt.
    Tot ziens.

• 30 Juli 2009 - 18:54

Anne:

Hallo iedereen.
    Ik ben vandaag met Mama,Erik en Thijs naar de dierentuin in Emmen geweest.Het was heel leuk.Bedankt voor de felicitatie en feliciteer Marco&Marloes maar van mij. Nou tot Zaterdag.daaagggg.(en Els, we zijn ook nog bij Arjen geweest :)

• 30 Juli 2009 - 18:57

Conny:

Wat een super filmpje, echt geniaal, ook met die muziek erbij. Echte crea bea's hoor!

Ik wens jullie een hele goed reis toe, we hopen dat alles net zo voorspoedig zal gaan als op de heenreis.

(en Els: ik heb een dikke kus voor je gekregen van Arjen! Ik zal hem voor je bewaren tot zaterdag)

• 30 Juli 2009 - 19:09

Silvia:

Iedereen die mee heeft gedaan petje af jullie mogen trots zijn op je zelf.
    En ik hoop dat de reis goed verloop.

• 30 Juli 2009 - 19:11

John En Marian:

Slaap lekker allemaal nog een nachtje in Servie.
    En dan hopen we jullie allemaal een zaterdag veilig in Leerdam weer te zien.
    We zullen aan jullie denken.

Groetjes John en Marian

• 30 Juli 2009 - 19:16

Kilwingers+ Opa Peek:

Fijn weer wat van jullie te vernemen. Goed te horen dat jullie zoveel hebben mogen doen.

We bidden voor een veilige en voorspoedige reis naar huis maar we bidden ook dat het werk in Servie afgemaakt mag worden door de lokale bevolking.

God is groot! Dat hebben jullie van dichtbij (en wij van afstand) mogen zien.

• 30 Juli 2009 - 19:21

Linda:

oeh, ik vind de filmpjes echt leuk! ik was echt blij dat er nog eentje kwam. het ziet er echt geweldig uit, en ik mis jullie wel zeg! nog een goede reis, en dan tot zaterdag!

(leon, ik mis je echt heel erg!)

• 30 Juli 2009 - 19:24

Erik:

Hallo allemaal, hard gewerkt? ik denk het wel.

Marco & Marloes nog gefeliciteerd met jullie 16de verjaardag.

en Els, ik heb Arjen nog gezien, hij was patat aan het bakken :)

later :]

• 30 Juli 2009 - 19:57

Wilco En Roelanda:

Hey allemaal,
    Slaap lekker jullie laatste nachtje in Servie! Heel veel suc6 met de terugreis naar het Nederlandse. Hopelijk hebben jullie een voorspoedige reis, weet dat God altijd bij jullie is.
    Pauline, zet hem op meid, nog twee nachtjes en je bent weer aan het vertrouwde Hoogeindse!
    Groetjes Wilco en Roelanda

• 30 Juli 2009 - 20:22

Hanneke:

Gelukkig nog een filmpje. Weer een geweldig filmpje. Leuke muziek erbij. (gelukkig vielen de muren niet om :) Slaap nog lekker vannacht en een goede terugreis. God zegen jullie.

Ps: alle tweelingen gefeliciteerd.

• 30 Juli 2009 - 20:41

Ans:

ik kan zien dat jullie allemaal hard gewerkt hebben Tjeerd ik zag je hard sjouwen tof hoor ik wens jullie allemaal een goede reis toe en een behouden aankomst. reis met plezier!!!!!!!

• 31 Juli 2009 - 09:22

Anne:

Hoi,Els en Marieke dH.
    Ik heb een verrassing voor jullie!Goede reis en kusje van Anne!
    PS:Marieke,kom jij ook op de verjaardag van Thijs en mij? ik hoor het nog wel.

• 31 Juli 2009 - 11:04

Conny:

Om half 12 kreeg ik een berichtje: ze zijn de Hongaarse grens over!
    Gelukkig.

• 01 Augustus 2009 - 08:51

Adrie:

Om kwart voor 11 smsje van Meta: We zijn net in Duitsland, nog 850 km, alles goed.

• 01 Augustus 2009 - 10:36

Danielle:

haaaaaaai servische echtusvissen!

ik zie het al jullie voelen je daar thuis als echt ichtusvissen in de Zee!

ik heb jullie filmpjes bekeken en jullie hebben (zoals ik zie) een ontroerende maar mooie tijd gehad. ik wacht snel op jullie thuiskomst om alle verhalen te horen!

nog een goede terugreis.! en alvast WELKOM IN NEDERAND!

*je weet wel dat kleine landje daar naast duitsland* (voordatjullie het vergeten zijn)

groeten. Danielle vh

• 01 Augustus 2009 - 12:57

Conny:

Sms van Jan: 14.55uur, 2e stop! Nog ruim 500 km. Het gaat goed maar erg druk!

• 01 Augustus 2009 - 17:14

Adrie:

Net gebeld: ze zitten te eten bij Köln en alles gaat goed. Ze bellen als ze 100 km van huis zijn en dan zetten we de telefoonketen in werking.

• 02 Augustus 2009 - 11:04

Hortense:

Inmiddels zijn jullie allemaal weer veilig thuis, heb ik gehoord.
    Geweldig wat jullie daar allemaal gedaan hebben.
    Als ik zo alles (op afstand)een beetje gevolgd heb,is het een bijzondere ervaring geweest, waar jullie dankbaar voor en trots op mogen zijn!
    Complimenten!!

• 02 Augustus 2009 - 13:12

Adrie:

Nou, jullie zijn echte sterren op die Servische televisie! Gewerkt, gezongen, gedanst! Super, was leuk om te kijken via Internet. En hebben jullie allemaal weer lekker geslapen in je eigen bed?