Dag 3 (zondag 19 juli) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu Dag 3 (zondag 19 juli) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu

Dag 3 (zondag 19 juli)

Door: Ichtus

Blijf op de hoogte en volg Jeugdvereniging Ichtus

20 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
deze x is Jola aan de beurt om een stukje te schrijven. Zij vertelt over de zondag..:)

Het is alweer zondag, wat gaat de tijd snel zeg. Misschien komt dit door het mooi weer? Of door al die leuke mensen misschien? Ik kan in ieder geval zeggen dat de sfeer hier echt geweldig is. Wat een feest! De dag begon al goed. We mochten uitslapen tot 9 uur. Toen we deze tijd gisteren te horen kregen schreeuwde een Ichtus-lid dat dit toch écht geen uitslapen was. Toch waren de meeste meiden om half acht al wakker waren, heel vreemd! (het kan zijn dat dit de oorzaak was van de rook-verslaafde kip die al om zes uur begon met kakelen/hoesten). Ondanks dat mijn benen een halve meter langer zijn dan het matras en ik dus diagonaal in mijn bed moet liggen, slapen de bedden heerlijk. Om half tien was het ontbijt en iedereen genoot met volle teugen van de dikke witte boterhammen met worst, kaas, jam en honing (en dan natuurlijk nog de chocopasta, pindakaas, hagelslag en caramelzooi, die echt niet thuis konden blijven volgens Rosalie, Lianne, Tamara en Karin). Om half elf hielden we een (bap)ichtus-dienst en Wilmienke en Tanne hielden een prachtige Bijbelstudie over het thema CLOSE2U aan de hand van het bijbelboek Genesis. Na de bijbelstudie werden de bijbelstudiegroepjes bekend gemaakt door middel van baby foto’s. Nadat Jaco de link tussen de foto’s en de groepjes had uitgelegd zei Sanne met een droog hoofd: “Echt zóó leuk dat niemand er iets van begrijpt hè jongens!:)”. Uiteindelijk wel hoor, en Jaco, je doet het super goed:) Ook kreeg iedereen een zonnetje aangewezen. Voor je zonnetje mag je bidden en zo heeft iedereen een mattie die hij of zij in het zonnetje kan zetten.

Het middageten was verrukkelijk. De bevolking hier is gewend om de lunch groots, maar dan ook echt grooooots, aan te pakken. Iedereen begon vol goede moed aan de heerlijk pastasoep, zonder door te hebben dat dit slechts het voorgerecht was. Na de soep volgden nog brood, komkommersalade, schnitzel met kaas/pompoen/kip(mijnfavoriet) en overheerlijke chocolade taartjes. Wat hebben we gesmuld zeg! De middag die volgde was rustig en iedereen kreeg tijd om uit te rusten. De meeste jongens (en natuurlijk Tanne) speelden een potje voetbal. De meeste meiden genoten heerlijk van de zon. Lianne sprak bij het hondenhok een woordje met het lieve zoontje van dominee Laslo en Peter maakte prachtige tekeningen (hij heeft écht talent!). Wat een perfecte middag. En dan mochten we om 6 uur ook nog een dienst meemaken van dominee Aleksander, eigenlijk wel het hoogtepunt van de dag. Wat een bijzondere ervaring. De openluchtdienst werd gehouden bij Aleksanders huis. We werden gastvrij ontvangen en er was zelfs een tolk aanwezig die de preek over Ruth vertaalde. De dienst werd druk bezocht door zigeuners en het was bijzonder om bij elkaar te zijn, allemaal zo verschillend, maar toch verbonden door onze God. We hebben samen liederen gezongen en nadat Aleksander de dienst beëindigde met ‘finito’ mochten we naar de kerk kijken die in aanbouw was. We schrokken wel een beetje, want wat was het een chaos! Overal lagen bergen zand, hout en steen. De kerk was al een eindje af, de muren stonden al! De tuin was volgens Daisy ‘een oerwoud dat we om moesten kappen’. De bewoners van de wijk waren heel erg aardig en met handen en voeten kwamen we met ze in gesprek. Harm leerde een drum trucje van de drummer uit de gemeente. De drummer was ook hotel-de-botel van Harm zijn kunsten. Het was erg leuk om zo bij elkaar te zijn en we merkten echt dat we enorm welkom waren. ’s Avonds aten we brood en hield Boudewijn een mooie avondsluiting. Ook hebben Didier, Irene en ik het filmpje laten zien dat we van de eerste twee dagen gemaakt hadden. Daarna vertrok iedereen naar dromenland. We zijn allemaal erg benieuwd wat ons morgen te wachten staat en we kijken er echt naar uit om aan het werk te gaan!
Op de Jubelmuur (voor al je gejubel en bazuingeklank) is trouwens een mug doodgeslagen en er staat bijgeschreven met een pijl: ‘dat deze mug dood is, x Simone’. Het stikt hier echt van de muggen, dus iedereen krabt en jeukt zich voort. Maar dit drukt de pret natuurlijk niet!
Tot ziens, x. Jola

• 20 Juli 2009 - 20:47

Adrie:

Geweldig om allemaal te lezen hoor! Ik heb van Jan inmiddels al wat verhalen gehoord :-)Die tekeningen van Peter worden wel gepubliceerd zeker?

• 20 Juli 2009 - 20:54

Fam. Vd Linden:

Wat mooi om jullie reisverhalen en belevenissen te lezen en zo direct mee te beleven.
    We wensen jullie een goede en fijne, maar bovenal gezegende tijd toe.

Cees en Annet van der Linden

• 20 Juli 2009 - 20:58

Adrie:

Wel zingen morgenochtend voor Leon hè!!!

• 20 Juli 2009 - 21:18

Klaas Van Oort:

Beste allemaal.

Met veel interessen jullie verslag gelezen.

D.m.v. deze reactiemogelijkheid willen wij Léon Stremler feliciteren met zijn verjaardag. Als hij het vandaag(maandag) leest is ie een dag te vroeg en als ie het dinsdag leest dan is het precies op tijd....

Beste Léon wij, tante Nel en oom Klaas willen je van harte feliciteren en een heel fijne dag toewensen.

• 21 Juli 2009 - 05:13

Conny:

Leon, van harte gefeliciteerd!

• 21 Juli 2009 - 05:50

Gerard En Marjan:

Lieve Leon,
    Eindelijk kunnen we je feliciteren!We wilden om precies 12 uur jou feliciteren maar we kwamen niet op de site. Tot 1 uur geprobeerd en toen maar opgegeven. Vanmorgen om 7 uur weer begonnen en nu pas is het gelukt. Gefeliciteerd met je 17e verjaardag en een dikke zoen. Papa en ik nemen er samen maar een gebakje op want Stefan zit in Giethoorn en Linda is naar paardenkamp!Vreemde verjaardag! Fijne dag met elkaar en maak er wat van.

• 21 Juli 2009 - 06:17

Restantje Rietveld:

Hartelijk gefeliciteerd Léon!!

• 21 Juli 2009 - 06:45

Adrie:

Leon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel anders dan anders hoor, niet in de boomgaard, wel heel erg warm en ook nog eens hard werken. Maar met 50 man voor je zingen gebeurt niet ieder jaar!

• 21 Juli 2009 - 07:41

Menno En Hanneke:

Van harte gefeliciteerd Leon met je verjaardag.

Je hebt vast nog nooit zo hard hoeven werken op je verjaardag. Maar ook heel lekker verjaardagsweer geloof ik. Geniet ervan en werk ze vandaag en veel plezier.

• 21 Juli 2009 - 07:52

Henny:

Wat vreemd om nu via de website de ervaringen van jullie in Servië mee te maken. Zaterdag de wonderlijke grenspassage. Een bijzondere zondag, zie de tekst van Jola. Alles wat we mee hebben mogen maken. Gisterenmorgen waren we (Jan en ik) er nog bij, en krap 16 uur later zit je weer in Leerdam. Daar zit ik nu weer op kantoor, met een hoofd vol herinneringen aan een klappende deur van de slaapzalen van de jongens (ideetje om de veer er 's nachts af te halen?) en het legioen van honden rondom. Wonderlijk hoe alles is gegaan en wat we hebben meegemaakt. Wat een geweldige sfeer heerst er in de groep. De betrokkenheid op elkaar, de aandacht onderling, de bijbelstudies, spontane gebeden voor elkaar, de ontmoetingen en gesprekken met Laslo en Alexander en via hen weer met de plaatselijke bevolking. Te veel om op te noemen.
    Leon, van harte gefeliciteerd. Dit wordt een verjaardag die je nooit meer zult vergeten!
    Allemaal heel veel succes gewenst bij het werk of de aandacht en verzorging voor de gehandicapte medemens. Ik zie er naar uit om jullie weer op te mogen halen. In mijn hart, gebeden en gedachten ben ik Close2U!

• 21 Juli 2009 - 09:47

Idwer:

Heeej Leon! Gefeliciteerd jonge met je verjaardag!! Maak er een fijne (werk)dag van! Maar dat gaat wel lukken hoop ik;)

Trouwens wat een leuke verslagen zeg! Klinkt allemaal erg leuk!! En dat filmpje was ook geweldig! Succes met werken iedereen!!

• 21 Juli 2009 - 10:32

Familie De With:

mooi verslag van zondag ga zo door en Leon van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 21 Juli 2009 - 10:34

Kees,an,Len& Claud:

leon.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, werk ze
    groeten uit Tienhoven

• 21 Juli 2009 - 10:40

Bertie:

ff over die chaos, aan jullie de taak om op te ruimen en te ordenen.GEINTJE.
    Ben echt benieuwd naar jullie werkervaringen en of t niet erg heet is om te werken. Ik kijk weer uit naar de volgende blog

• 21 Juli 2009 - 10:42

Bertie:

Leon ook namens ons natuurlijk van harte gefeliciteerd en maak er met elkaar een bijzondere dag van.
    Hendrik, Bertie en Mathijs v.Beusekom

• 21 Juli 2009 - 12:34

Fam.romijn:

Heerlijk om jullie verhalen en belevenissen te lezen.Als de sfeer is goed gaat de rest vanzelf.Leon gefeliciteerd en een knuffel voor Karin van Frisky.

• 21 Juli 2009 - 14:50

Lisa :

Leuk om jullie belevenissen van de dag te lezen!!
    Ik blijf het zeker volgen!!

Heel veel succes daar!!

• 21 Juli 2009 - 14:55

Gerrit En Ineke:

Wat zit de sfeer er goed in, zo te lezen, erg mooi.
    Leon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 21 Juli 2009 - 15:28

Matthijs:

Hoi allemaal :)

Als eerste leon gefeliciteerd met je verjaardag!

en als 2de een kus voor Jansje! (jaja op de 2de plek, leon gaat voor vind ik ;))

Ik hoor wel dat jullie het goed naar jullie zin hebben! genoeg werk te doen bij het kerkje en daaromheen (de moestuin was ook een oerwoud heb ik begrepen). Dus ik zou zeggen jongen: broek laag als echte bouwvakkers en aan de slag!!

Succes deze dagen!

ps. Ik zou niet moeten denken aan al die muggen. die ene mug op mijn slaapkamer maakt me al gek :p

• 21 Juli 2009 - 16:14

Danielle:

halo halo lieve leerdammers! ik zie het al! jullie hebben het super naar je zin..!!! hahahah jola wat een heerlijk stukje heb jij geschreven.

hier regent het nu pijpenstele en de onweer is neit van de lucht! als jullie dan een x met zn allen weggaan! IS HET NIET DE BEDOELING DAT JUKLLIE AL DAT VIEZE WEER NAAR ONS TOE STUREN! hhaha grapje.

nou werkse, heel veel suc6 en ook veel zigeunerplezier!

heel veel liefs Danielle VH

• 21 Juli 2009 - 20:57

Ria:

Leon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Lijkt me ene vreemde verjaardag maar wel heel bijzonder.

Verder hoop ik nog veel van jullie te lezen

• 21 Juli 2009 - 21:10

Bram En Thea:

Nu 11 uur in de avond liggen jullie uitgeblust van het harde werken in jullie bed of zijn aan het muggen vangen. Fijn dat jullie zo'n goed verslag bij houden. we volgen het iedere dag. Zelf Esther belde van uit Berlijn hoe jullie het hadden. Veel succes bij het klussen. Gelet op het verslag van Jola zulen jullie dat zeker nodig hebben.

• 21 Juli 2009 - 21:19

Oudijk Goudswaard:

Leon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

• 22 Juli 2009 - 06:10

Jochebed & Jannelien:

Hoi lieve allemaal,
    wat een geweldige verhalen nu al! We genieten op afstand van jullie mee...
    Ik, Jannelien, ben lekker bij Jochebed aan het logeren en de was aan het opvouwen => ook soort werkvakantie dus :P!
    Heel veel zegen gewenst! Groetjes uit Zeist,

• 22 Juli 2009 - 08:47

Anne Den Hartog:

heey Wilfred,
    Omdat mijn vader en moeder en Thijs en Arnout naar het concert van U2 gingen, mocht ik in jou bed slapen. Maar Sponsbob kon niet slapen in het feynoord bed.hihi
    Nou daag.

• 22 Juli 2009 - 11:22

Opa Stremler:

Dag Leon,

Nog van harte gefelici-
    teerd met je verjaardag gisteren. Opa is vandaag even thuis vandaar nu de mail. Ik hoop dat jet het gezellig hebt met elkaar. Sterkte, met hartelijke groet,
    Oma & Opa Stremler

• 22 Juli 2009 - 12:06

Bart En Trudy:

Hoi Leon,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Bijzonder hoor om die zo ver van huis met zoveel mensen te vieren. Een goeie tijd gewenst met z'n allen en hartelijke groet uit Eindhoven.

• 22 Juli 2009 - 15:14

Fam Den Otter:

Hallo allemaal
    wat fijn dat jullie goed aan gekomen zijn we wensen jullie nog een
    gezellige tijd samen
    toe.

• 28 Juli 2009 - 11:17

Marieke:

Lieve, lieve allemaal,
    Wat onzettend leuk en moooi klinkt het! Het is inmiddels al een tijdje geleden, maar ik hoop dat nog steeds alles goed gaat!