Zaterdag 25 juli - Een dagje uit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 juli - Een dagje uit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 juli - Een dagje uit!

Door: Ichtus

Blijf op de hoogte en volg Jeugdvereniging Ichtus

27 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 25 juli 2009
Een dagje uit
Eindelijk weekend! De bouw en de ochtenden bij de gehandicapten waren best intensief en we vonden het allemaal heerlijk om er eventjes niet aan te hoeven denken; hoe leuk het ook is. Vandaag zijn we een dagje weg geweest, naar Novi Sad. Om 8.30 uur zouden we vertrekken met een gehuurde bus. Eerst werd dominee Aleksandar met zijn gezin (met de auto) gehaald want hij was onze gids. Om half 9 stond iedereen klaar om te vertrekken. Toen bleek dat we nog niet weg konden; onze paspoorten lagen nog op het politiebureau… Die hadden we namelijk afgelopen week bij dominee Laslo ingeleverd zodat hij kon laten zien wie er allemaal op zijn terrein zijn op dit moment. Hij zou ervoor zorgen dat de paspoorten er op tijd weer zouden zijn (want zonder paspoorten zijn wij hier eigenlijk nergens), maar dat was dus niet helemaal het geval. Op het laatste moment is hij dus naar het politiebureau gegaan, die waarschijnlijk pas om 8.30 uur open ging en daardoor werd onze ‘planning’ meteen veranderd. Hadden we eigenlijk nog best iets langer uit kunnen slapen dachten we toen… Uiteindelijk konden we om 9.30 uur mét onze paspoorten in de bus gaan zitten en we gingen op weg naar Novi Sad! We waren best nieuwsgierig geweest naar de bus; was het een oude rammelbak of juist een hele luxe touringcar (niet heel waarschijnlijk natuurlijk). Maar het viel ons allemaal zeker niet tegen, het was een redelijk mooie bus waar we prima in konden zitten en gelukkig met airco en zelfs muziek; gezellig dus! Hier in Servië kom je ontzettend veel politie tegen, en vandaag werd ook de bus weer aangehouden door een politieagent met een spiegelei in zijn hand. De bus netjes aan de kant en gelukkig konden we al snel doorrijden want alles was in orde. Toch even spannende momentjes blijven dat hoor. De buschauffeur reed trouwens niet over de snelweg omdat je dan tol moet betalen ( ongeveer 1000 dinar) en dat was eigenlijk teveel voor de buschauffeur om te betalen. Maar toen we erachter kwamen dat het zo in elkaar zat hebben wij het geld betaald zodat we uiteindelijk toch nog op de snelweg terecht kwamen. Want ja.. wat is omgerekend €11,- voor ons Hollanders? De snelweg kun je hier trouwens niet echt vergelijken met die van ons. Het is wel een goede weg maar de bus rijdt bijna in de kant om andere auto’s erlangs te laten en er staat bijvoorbeeld ook geen vangrail maar de stukken land waarop zonnebloemen en maïs staan lopen misschien een paar meter van de weg vandaan, best een gek gezicht!
Hoe dichter we bij Novi Sad kwamen, hoe mooier het landschap om ons heen werd. Het was eindelijk niet meer zo plat allemaal (beetje erg Nederlands) maar we zagen nu toch echt de ‘bergen’ die we altijd in de verte zagen liggen groter worden. We reden naar een natuurmonument toe langs de Donau. Best een gek idee dat we in Oostenrijk diezelfde rivier hebben gezien.. Tijdens het stoppen voor een stoplicht rende er een klein kind tussen de auto’s door dat bij elke bestuurder ging bedelen om geld, ongelofelijk.. Die dingen zie je normaal op televisie maar niet zo dichtbij.. Ook in de stad zelf zouden we dat later die dag nog meemaken; een moeder met een kind in de kinderwagen bedelend om geld..
Onderaan de heuvel moesten we uitstappen en daar vandaan liepen we omhoog richting een uitzichtspunt over Novi Sad en de Donau. Ondertussen kwamen we nog langs een aantal monumenten waar Aleksandar wat bij vertelde en vertaalde van de bordjes die erbij stonden. Toen we boven waren was het uitzicht echt heel erg mooi en er werden natuurlijk heel veel foto’s gemaakt. Het was erg warm, en we zijn met de hele groep op een terras met dat mooie uitzicht gaan zitten waar we lekker koel konden drinken en ook de wc werd bezocht. Rond 13.00 uur werden we door de bus afgezet in het centrum van Novi Sad. Tot 15.00 uur konden we daar in groepjes uiteen gaan en lekker winkelen. Een aantal mensen gingen met de dominee mee een Chinese wijk in. Anderen hadden een hele grote M in de lucht gezien en gingen dus meteen naar de Mc Donald, of gingen lekker shoppen!
Om 15.00 uur was iedereen weer bij elkaar en gingen we weer richting de bus. Er was het idee om te gaan zwemmen bij een soort strandje met natuurwater, maar dat bleek uiteindelijk toch niet zo schoon en hygiënisch te zijn (vertelde ds. Aleksandar) en vandaar dat er een zwembad zou zijn ‘afgehuurd’ bij een hotel. De meeste van ons hadden daar hele grote ideeën over; bubbelbad, privébaden, cocktails, u begrijpt het vast wel, haha. Maar toen reden we erlangs met de bus en we schrokken een héél klein beetje.. Het buitenzwembad middenin de stad was echt heel erg druk. Honderden mensen die aan het zwemmen waren en lagen te zonnen op een grasveld en tribunes. Toen de bus stopte dacht iedereen eigenlijk dat het een soort van grapje was en bleef zitten (echt heel grappig) maar het bleek dus heel serieus te zijn en we gingen naar binnen. Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee; er was meer plek in het zwembad dan we dachten (ik zou ook aan de kant gegaan zijn trouwens als er ineens bijna 50 mensen het bad inspringen). Geen afgehuurd zwembad bij een hotel, maar gewoon lekker afkoelen en daarna zonnen op het grasveld. Hartstikke gezellig! Om 18.00 uur was iedereen weer bij elkaar, we gingen eten. Wil en mijn moeder waren toen wij aan het zwemmen waren naar een hotel gelopen waar ze even de mogelijkheden om te eten hadden nagevraagd. Door het hotel is er druk gebeld geweest en uiteindelijk konden we terecht bij ‘Pizza Cut’ in Novi Sad. Zij vonden een groep van 50 mensen wel erg groot (we hadden natuurlijk niet echt ruim van tevoren gereserveerd) maar samen met andere pizzeria’s zouden ze samen gaan werken om voor ons eten te zorgen, helemaal super! Om 19.00 uur waren we bij de pizzeria. Het grootste deel van de groep kon boven gaan zitten en een aantal beneden in het restaurant. Het restaurant was trouwens mooi en er hingen bijvoorbeeld grote tv schermen aan de muur. Het begin van de avond ging eigenlijk prima. We bestelden onze pizza en kregen alvast een drankje. Maar het wachten begon wel erg lang te duren.. En langer en langer… In mijn geval heb ik van 19.00 uur gewacht tot het bijna 21.00 uur was, en in die tussentijd heb ik 2x moeten bestellen omdat het niet goed was gegaan. Het lastige was dat de mensen daar weinig Engels spraken en dat zorgde voor veel verwarring. Het was bijvoorbeeld zo dat er een tafel die nog niet besteld had en die hebben uiteindelijk de pizza’s op van de tafel waar ik aan zat. Hoe vaak ze ook zeiden dat die pizza’s toch echt niet voor hen bedoeld waren (omdat ze nog niet hadden besteld) maar dat werd niet begrepen. Op die manier moest de tafel waar ik aan zat weer extra lang wachten en nog een keer extra bestellen. Maar het gaf niet hoor, dit schijnt echt een Servische manier van werken te zijn: alles op zijn tijd! En eerlijk is eerlijk; 50 pizza’s voor mensen die je niet eens kunt verstaan is best lastig. Vooral als die groep ook van beneden naar boven loopt en tussendoor nog drinken besteld. Met weinig personeel zou ik dan ook geworden zijn! Oja, we konden kiezen uit de pizza’s ‘big’ of ‘small’. De meeste meiden namen klein en de meeste jongens groot. Toen we de ‘smalle’ pizza’s zagen kreeg eigenlijk iedereen die ‘big’ had besteld spijt, want het was ongelofelijk groot! En toen we de ‘big’ pizza’s zagen begrepen we dat ‘big’ hier ook echt ‘big’ is.. :) De borden waren veel te klein voor de grote pizza’s en zelfs de kleine pizza’s werden door bijna niemand helemaal opgegeten. Maar ondanks dat niemand tegelijk kon eten, alles door elkaar ging, het personeel bijna gek werd, mensen de verkeerde pizza’s kregen en we heel lang hebben moeten wachten (we zouden toch over onze eetlust heen komen..), was het heel erg gezellig en hebben we veel gelachen!
Rond 21.30 uur stond de bus voor het restaurant en moesten we snel instappen. Hierdoor konden de laatste mensen – die net hun pizza hadden gehad – trouwens niet echt rustig meer eten. Omdat we nu meteen de snelweg op gingen waren we wat sneller terug bij Central Home in Feketiç dan op de heenweg. Toen we om 22.30 uur aankwamen – en Marius zijn koude pizza kon gaan eten omdat hij ds. Aleksandar en zijn gezin alvast met de auto weg had gebracht vanuit Novi Sad - waren de meeste van ons HEEL erg moe en na de dagsluiting zijn we zo snel mogelijk naar bed gegaan! Weltrusten :) !
Wist u trouwens dat:
- Het slapen bij Teus (en daardoor ook voor ds. Laslo) nog even moest wachten omdat hij de sleutel van de kamer kwijt was? Hij dacht dat hij die verloren had bij het zwembad.. Maar na alle sleutel geprobeerd te hebben die in Central Home aanwezig zijn; bleek de sleutel toch in zijn eigen broekzak te zitten!
- De Europese Olympische Spelen (of zoiets) voor jongeren tot 20 jaar 100 meter van de pizzeria vandaan plaatsvonden en we dus allerlei Belgische, Engelse, Franse en zelfs een Nederlander tegenkwamen?
- Toen de ober aan Sanne kwam vragen welke pizza ze ook alweer had, ze zei: uhmm.. chilli pilly of zoiets? (we hebben nooit begrepen welke het eigenlijk was)
- Arjan en Karin in de bus hardop gingen lezen uit het romantische boek van Gerrita dat Marije aan het lezen was, zodat iedereen het horen kon?
Wat een eenheid in de groep!
- Er nog zoveel blunders zijn dat ik het even niet meer weet?
Groetjes Mirjam

• 27 Juli 2009 - 20:37

Henny:

Je moet er even op wachten, maar het is de moeite waard. Indrukwekkend zo'n reisverslag! Nog veel (werk)plezier!

• 27 Juli 2009 - 20:53

Ton:

Hallo allemaal, leuk om ook van deze ontspanningsdag (alhoewel) mee te mogen genieten, we kijken hier met spanning uit naar de volgende film / foto's.
    Gaat het jullie lukken om het huis af te bouwen deze week? Groeit er al wat in de tuin :-) Hebben jullie alle spullen al onder de bevolking uitgedeeld? Tjonge wat zijn we nieuwsgierig. Veel succes en Gods zegen toegewenst de rest van de week.

• 27 Juli 2009 - 20:59

lieve allemaal,

Wat een verhaal.Als je in Nederland zo lang op je eten moet wachten zou je dat niet pikken. Wat een geduld hebben jullie gekweekt. HOU DAT VAST !!!!!
    gr. Hendrik, Bertie en Mathijs

• 27 Juli 2009 - 21:20

Trio V.Reenen/Arnout:

lieve allemaal,
    heerlijk, wat een verhaal, je ziet het voor je gebeuren!
    fijn dat jullie hebben kunnen ontspannen en genieten met elkaar.
    nog even doorzetten en dan is jullie werk al weer klaar!
    veel succes met de laatste loodjes!
    Gerard, Caroline, Sjoerd, Arnout

• 27 Juli 2009 - 21:23

Restantje Rietveld:

Toch niet alteveel cultuur gesnoven dus. Geluk voor jullie dames!!

Succes met het dak morgen.

• 27 Juli 2009 - 22:05

Gerard En Marjan:

Ha die Marius,

Het is nu 28 juli en wij willen jou van harte feliciteren!

Allemaal bedankt voor de mooie verhalen, we genieten ervan. Elke avond zijn we benieuwd of er weer iets nieuws is!

Leon we houden van je!

• 27 Juli 2009 - 22:08

Erika Van Kempen:

Leuk om te zien en lezen wat een werk jullie verzetten. Het enthousiasme komt zeker over.
    Laat de leiding maar aan God over, dan zal het jullie en de mensen daar tot zegen zijn.
    Volgens mij gaat er achter de Grote Kerk binnenkort ook een bouwproject van start. Volgende actie?
    Heel veel plezier nog deze week en werkse.

• 28 Juli 2009 - 01:17

Jochebed:

Wat een belevenissen! Vooral het pizza-avontuur vind ik erg goed klinken!
    Succes met werken weer vandaag! Hou je 't een beetje vol Mienk? Of moet ik je wat energie smssen...? kGeniet op afstand beetje met je mee.
    Enne, Marius, ben je jarig? Gefeliciteerd dan.

• 28 Juli 2009 - 06:48

Adrie:

Marius, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ben je ook toegezongen en versierd? Ook jij hebt een zeer bijzondere verjaardag dit jaar! Geniet ervan met z'n allen.

• 28 Juli 2009 - 07:00

Jan En Conny:

Ha Marius,

Namens ons van harte gefeliciteerd.
    Jan hoopt het morgen, samen met Henny, ook persoonlijk te komen doen. Gezellige boel daar bij jullie hoor, al die verjaardagen, donderdag weer twee.
    Groetjes aan allemaal.

• 28 Juli 2009 - 08:32

Kilwingers+ Opa Peek:

Ook in Holland heb je niet altijd internet, maar het werkt nu gelukkig weer.

Mirjam, je hebt jullie vrije dag prachtig verwoord. We zien het zo voor ons gebeuren.

Heel veel Zegen de laatste dagen. We zijn erg benieuwd naar of jullie je werkzaamheden weten klaar te krijgen. Gelukkig hebben jullie versterking van burg. Molkenboer, Johan en Tjeerd.

Marius, gefeliciteerd! Dat je maar een grote jongen mag worden..,haha.

• 28 Juli 2009 - 09:10

Jannie Bogerd:

Geweldig reisverslag,heel leuk om zo met jullie mee te kunnen leven,nog gezegende dagen toegewenst,en een behoudenterugreis.Marius van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 28 Juli 2009 - 10:50

De Hekkies:

Een hartelijke groet vanit een internet cafe uit Sneek.

Laten jullie Victor flink zweten/werken?:)

Het ziet er allemaal goed uit. jullie resultaat wordt verbluffend.

• 28 Juli 2009 - 10:52

De Hekkies:

Ha Marius,

We lezen net dat je jarig bent.Ook namens ons van harte gefeliciteerd.

• 28 Juli 2009 - 11:39

Tiny En Teus:

Marius,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het is leuk om jullie belevenissen te volgen. De filmpjes zijn ook leuk al vond ma het camerawerk soms wat snel. Veel plezier voor de rest van de week.

• 28 Juli 2009 - 11:40

Kees En Connie:

Mooi reisverslag Mirjam.

Marius van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zijn ook erg benieuwd naar het bezoek van de burgemeester,Johan en Tjeerd.
    Jullie gaan alweer aftellen.
    Nog hele fijne dagen met elkaar.

• 28 Juli 2009 - 11:52

Fam Romijn:

Marius van harte gefeliciteerd. Een mooi reisverslag wat een leuke dag hebben jullie gehad.Zijn benieuwd hoe het op de bouw gaat met extra hulp komt het zeker goed.

• 28 Juli 2009 - 12:10

Conny:

Ha Gerrie, Teus, Martin, Wilfred,Marloes, Marco,Ronald, Marieke dH en natuurlijk onze Els: alle reisverslagen printen we uit en brengen we bij schaapjes en bloempjes oma die er heel erg van genieten en apetrots op jullie zijn.

• 28 Juli 2009 - 12:13

Ha die Marius,

Ook namens ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een bijzondere dag met elkaar toegewenst. gr. Hendrik. Bertie en Mathijs

• 28 Juli 2009 - 12:19

Celena:

Wow wat een leuke zaterdag hebben jullie gehad zeg!
    je hoeft niet perse in Servië te zitte om lang op je pizza te moeten wachten he jacoline;)
    maar goed dat jullie even konden chillen met jullie billen int weekend, kunne jullie er nu weer super hard tegen aan. Bikkelse de laatste dagen!

Kus

• 28 Juli 2009 - 12:24

Marieke Dm:

Haaaay allerleukste Leerdammors! (in het bijzonder de vandammers)

Ik vind het echt ontzettend leuk om jullie zo te volgen! Ik heb vaak aan jullie gedacht de laatste dagen en ik ben ook benieuwd waar jullie op DIT moment mee bezig zijn! Ook door de filmpjes en de blogs besef je pas écht waar alle acties voor Servie goed voor waren. Echt moooi!

Rosie, even voor jou: ik kan je niet smssen want hij kan niet afgeleverd worden ofzo. Heel raar, want jou smsjes ontvang ik wel gewoon. Als het goed is bel ik jullie vanavond/vanmiddag, (wat overigens niet mag, ghehehe) maargoed: ik ben benieuwd hoe jullie het maken! En ook Simone: dikke knuff van mij voor jullie! Ik ben trots op jullie man. VEEEEL SUCCES!

Heeel veel liefde,

• 28 Juli 2009 - 12:32

Marieke:

OHJAAAAAAA, MARIUNS NOG VAN HARTE GEFELICICICITEERD MET UW VERJAARDAG!

happy birthday to you,
    happy birthday to you,
    happy birthday, happy birthday, happy birthday to you!

:D

• 28 Juli 2009 - 15:13

Familie Van Felius:

We kijken iedere keer weer uit naar een nieuw verslag, we genieten mee met jullie avonturen. Het pizzaverhaal is voor ons net zo ingewikkeld als voor de Serven. Marius, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groeten, Pieter, Mieke, Bart, Niels en Matthijn

• 28 Juli 2009 - 17:59

Adrie:

Over 8 uur vertrekken ze weer, 04.00 uur, midden in de nacht, Jan en Henny. Voor de derde keer in 1,5 week tijd 1620 km rijden. Nu om jullie op te halen en dan vrijdag weer 1620 km terug. Petje af dat jullie dat willen doen, vier keer zestienhonderdtwintig kilometer = zesduizendvierhonderdtachtig kilometer in 2 weken tijd. Dat waarderen we zeer.
    We wensen jullie, Jan en Henny, van hieruit een goede reis en veilige kilometers toe!

• 28 Juli 2009 - 18:00

Marieke:

Waaaaaaaaaaaaaaaa, Roos, Moon, ?, ik word helemaal panisch. Jullie bellen mij, maar net op het moment dat ik lig te slapen (ja, ik was in slaap gevallen, ahah of dat ik aan het werk ben!) Ik hou nu ALTIJD mn mobiel bij me!

Wat is het netnummer van Servië? Wante, ik probeer en probeer maar te bellen en het lukt me niet :( Ik kijk uit naar 1 augustus! (of iets later)

• 28 Juli 2009 - 20:01

Caroline +mannen:

Jan en Henny:1 een heel goede reis, Gods bewaring voor onderweg en een behouden aankomst in Servië.
    hartelijke groet van ons vieren

• 28 Juli 2009 - 21:50

Gerrit En Ineke:

Marius (en Wil),
    Van harte gefeliciteerd. Een gezellige verjaardag gehad?
    Jan en Henny,
    Een hele goede en behouden reis gewenst.
    We zijn heel benieuwd hoe het met de bouw gaat; heel veel succes deze laatste dagen...

• 29 Juli 2009 - 15:02

Jeroen En Annemarie:

Leuk verslag en veel succes gewenst...

Groet
    Jeroen

• 29 Juli 2009 - 16:31

Hanneke:

Een paar dagen weg geweest en geen internet gehad. Erg leuk om weer jullie belevenissen te lezen en te zien. En dat zijn er heel wat. Jullie zijn al een eind opgeschoten. Goed bezig allemaal. Nog veel plezier en succes.

Groetjes Menno, Hanneke en Nathan

• 29 Juli 2009 - 17:40

Janny En Kees :

Fijn dat jullie zo goed aan het werk zijn. Zijn benieuwd hoe ver jullie met het werk komen. Hopen en bidden voor een veilige terugreis voor jullie allemaal.
    Tot zaterdag

• 29 Juli 2009 - 21:01

OPROEP: A.S. VRIJDAG EXTRA GEBEDSKRING, 19.30 TOT 20.30 UUR IN DE PAULUSKERK

• 29 Juli 2009 - 21:05

Hallo Marloes en Marco,

Het is nog een beetje vroeg, maar toch : alvast van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!!! Er zullen er voor jullie vast meer zingen als voor Anne en Thijs, want wij zijn hier maar met z'n viertjes. Daarom gaan wij hun verjaardag in dierenpark Emmen vieren!!
    Jan, jij gefeliciteerd met je jongste dochter en zoon, Els, jij met je broertje en zusje,Gerrie en Teus: hart gef met jullie kinders en voor de rest van de familie: allemaal van harte!!

• 29 Juli 2009 - 21:18

Mark B.:

Zo te lezen hebben jullie het naar je zin! Leuk om jullie zo te kunnen volgen Els en Plien! ng een balletje gslagen met Novak?;)

Werkse nog en gniet ervan!

Groeten uit Istanbul(jaja Mark is nog geen eens zo ver weg;P)

• 29 Juli 2009 - 21:35

lieve allemaal,

wat een feest nu weer een tweeling die jarig is.Marco en Marloes al vast van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag en maak er een mooie dag van met elkaar.
    Jan en Henny ook wij waarderen het erg dat jullie onze kids weer gaan ophalen. Gods zegen voor deze reis en geniet van jullie dag in Servie.gr. Hendrik, Bertie en Mathijs

• 29 Juli 2009 - 22:24

Stefan:

hee Marco & Marloes!

van harte gefeliciteerd met jullie 16e verjaardag! Ik kom nog wel een x een gebakje bij jullie eten als jullie weer terug zijn! goede terugreis! tot zondag! (afgelopen zondag waren jw en ik alleen in de kerk XD) greetz Stefan! :D

ps. doe Leon, Rosalie en Simone de groeten!

• 30 Juli 2009 - 04:48

Adrie:

Hé, Marco en Marloes, gefeliciteerd hè. Geniet er van, zo'n verjaardag zul je niet zo vaak meemaken :-D

• 30 Juli 2009 - 07:32

Gerrit En Ineke:

Marco en Marloes hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag en Teus, Gerrie natuurlijk ook.
    Lieve Marieke en Jacoline, jullie kunnen gerust thuis komen. Kmr bhngn en rlgrdnn gmntrd. EDMIOS geslaagd, nu nog krtn....... We zien naar jullie uit. (ook naar M en A natuurlijk) Marieke en alle andere chauffeurs sterkte met het rijden op de terugweg. Allemaal nog een fijne dag en een hele goede terugreis gewenst. Groeten!!

• 30 Juli 2009 - 07:45

Fam. Romijn:

Vandaag jullie laatste dag afscheid nemen van dominee Alexander en zijn gemeente veel herinneringen en mooie momenten laat jullie achter.Jullie hebben met hulp van GOD daar mogen helpen.Een werkvakantie die je nooit meer zult vergeten. Wij bidden voor jullie allemaal dat de terug reis voorspoedig mag verlopen.Karin dikke kus van ons en kijken uit naar zaterdagavond.

• 30 Juli 2009 - 08:15

Mariëlle:

Hee Marloes en Marco natuurlijk:)
    GEFELICITEERD met jullie 16e verjaardag!! Die sweet 16 party komt nog he loes;) En Marco ik had je nog 2x gesmst maar ik weet niet of je ze gehad had??
    Nou ja tot binnenkort weer in Leerdam xx Mariëlle

• 30 Juli 2009 - 08:36

Jannie B:

Marloes en Marco,namens opa en oma Woudenberg van harte gefeliciteerd met jullie 16de verjaardag ook gerrie en teus .Nog een fijnedag en een goede terug reis.
    Het afscheid nemen zal niet meevallen.
    har gr JannieBogerd

• 30 Juli 2009 - 09:45

Petra:

Iedereen nog een fijne laatste dag gewenst en een goed terug reis. We hopen jullie (Jo) allemaal weer veilig thuis te zien as zaterdag!
    God is met jullie!

Groetjes Petra

• 30 Juli 2009 - 10:10

Fam Havelaar:

hee iedereen
    alvast een hele fijne reis gewenst en een goede aankomst!!

• 30 Juli 2009 - 11:04

lieve allemaal,

Jullie laatste werkdag alweer. Wat is dt snel gegaan zeg. Het zal niet meevallen om afscheid te nemen, maar denk aan alles wat jullie voor de gemeenschap daar betekend hebben. We zijn trots op jullie. Heb een leuke avond met elkaar en weet dat wij in gedachten bij jullie zijn. Een goede reis morgen en wij bidden dat de reis vorspoedig mag verlopen.We zien uit naar jullie thuiskomst zaterdag. gr. Hendrik, Bertie en Mathijs

• 30 Juli 2009 - 12:48

Ilona:

Heej marloes en marco, van harte gefeliciteerd!!;) Jammer dat ik nu zo op vakantie ga marloes anders hadden we je wens om voor een cool feestje te zorgen nog in vervulling kunnen laten gaan. Ik ga morgen ook op vakantie dus zie je pas weer over een heel tijdje... Nou ik hoop dat jullie je nog een beetje jarig voelen daar in Servië;) xx ilona(l)

• 30 Juli 2009 - 13:30

Sjanine:

Lieve, lieve Ichtusmaatjes!

Ik heb me zojuist helemaal geupdate over hoe het jullie vergaat in Servië! Echt super zeg, wat jullie daar allemaal doen en meemaken! Ik ben er gewoon stil van...
    Geweldig om te zien hoe de gehandicapten genieten van jullie aandacht, het bouwwerk wat er steeds beter uit gaat zien, de tuin die opknapt, het aantrekkelijke eten:S, de mooie omgeving, het groepsgevoel..heerlijk! Ik geniet hier vandaan met jullie mee (met toch wel een beetje pijn in mijn hart...) Ik denk aan jullie!

Een fijne laatste dag toegewenst en alvast een goede reis! Ik zie er naar uit om jullie weer eens 'live' te ontmoeten!

God bless you!
    Liefs, Sjanine