De Reis dag 2 (zaterdag 18-07-09) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu De Reis dag 2 (zaterdag 18-07-09) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu

De Reis dag 2 (zaterdag 18-07-09)

Door: Ichtus

Blijf op de hoogte en volg Jeugdvereniging Ichtus

20 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

De blog van dag 2 aan de hand van levensechte ervaringen en het grote avonturenboek van ons allemaal. Houd u vast in Leerdam en omstreken, dan gaan we van start…

Na heerlijk ontbeten te hebben in Oostenrijk vervolgden we onze reis met nieuwe mensen in de bus: Rosalie, Wilmienke, Leon, Jola, Marco, Jacoline en Tanne. Je zou spontaan je gaspedaal intrappen en té hard gaan rijden door die lui en de muziek, haha :) Alle stops hebben we gehaald en we voegden ons bij de anderen. Eén keer dachten we even te tanken bij een willekeurige afrit, bleek de halve groep op hetzelfde punt dat ook te doen! Gezelligheid alom dus. Johan speelde de bijbelquiz met onze medepassagiers. Je had snel in de gaten wie over bepaalde onderwerpen de meeste kennis beschikt.. Wij laten ons hier verder niet over uit!
Rosalie, ook wel ‘Roos’ genoemd, zat voorin. Nou, dat heeft ze geweten, want als chauffeur mag je lekker zeuren: ,Roos, mag ik mijn boterham?’ ,Roos, wil je de dop van dat flesje draaien’, Mag het hier iets kouder?’ ,Mag ik ook airco bij mijn voeten?’ ,Mag ik een koekje?’ Haha!

In de andere koetsen (lees: wegwerkersbus-auto-bus-luxe bus) heerste ook enorme gezelligheid op de momenten dat jullie níet lagen te slapen. Trouwens, wist u dat:
*Harm het koeiengeluid van de TomTom van Wil & Marius niet kan verdragen?
* Marius een banaan in zijn auto heeft liggen en na elke stop roept: ‘Gaan met die banaan..’?
* De bagagebus van Marieke & Martin als een sauna is zonder pepermunt?
* Didier heeft geconstateerd dat Wil als ‘Wil wil’ fungeert? (wij begrijpen dit wel)
* Peter geniale tekeningen maakt onderweg over alle onder- en voorwerpen die wij noemen?
* Lianne vanuit haar bed een kat na doet voor de loslopende kippen buiten, in de hoop dat zij hun
gekakel houden?
* De commissie een ontzettend originele ‘Hoe overleef ik de reis gids’ heeft gemaakt, zodat wij ons
niet hoeven te vervelen onderweg?
* Jola en Sanne zó gemakkelijk gaan zitten onderweg, dat zij plotseling met hun voet in een
appelcake bleken te zitten?
* Johan heel creatief omgaat met het woord ‘schurft’ in zijn zinnen? Als chauffeur houd je er zo wel
lol in!

Aan het einde van de middag naderden we de grens waar we allemaal wel een beetje zenuwachtig voor waren. De kans was immers aanwezig dat we voor verrassingen konden komen te staan! Bij de Servische grens bleek een enorme wachttijd te zijn, maar we konden er ook bij Tumpa overheen vertelde een agent ons. Tijdens een flinke regenbui (met prachtige bliksemflitsen) hebben we de auto’s aan de kant gezet en gebeden of we veilig & zonder narigheid over de grens geleid mochten worden. Vol vertrouwen reden we vervolgens verder. Op dat moment ontving Johan een smsje van iemand van stichting HOE die ons wees op Eféze 3:20. Dit bijbelboek staat deze weken centraal, dus dat was een bijzonder moment toen we het lazen. Wonder boven wonder stond er geen wachtrij en nadat we onze paspoorten lieten zien (eerst bij de Hongaarse grens waar Jaco’s slipper nu nog ligt en we begrijpen na twee dagen nog steeds niet op welke manier deze haar heeft kunnen verlaten) wachtte ons direct de Servische grens. Na wat gepraat over bagage, apparatuur, bestemming, autopapieren etc. mochten we doorrijden! Onderweg naar Feketic keken we allemaal onze ogen uit naar alles om ons heen. We hebben ontzettend veel zin om hier te dienen, om God tot ons te laten spreken en Hem nog beter te leren kennen, om rust & liefde te vinden bij Hem, als groep & met/bij iedereen die op ons pad komt!

Een zonnige groet vanuit ons Central Home in Feketic waar het goed toeven is!
Marieke H

• 20 Juli 2009 - 16:04

Ria:

Fijn te horen over jullie belevenissen tijdens de reis er naar toe. het is een lange reis geweesy maar wel met veel lol zo te lezen.

Ik wens jullie Gods nabijheid en zegen in de komende 2 weken

Groetjes Ria

• 20 Juli 2009 - 17:39

Rianne De With:

Wat ontzettend leuk om te lezen vanuit Bennekom! Het filmpje vond ik geweldig, zeker toen ik Pauline schattig zag slapen ;-p. Passen jullie goed op haar, ze is bijzonder hoor!

Heel veel plezier en zegen!
    Groetjes,
    Rianne

• 20 Juli 2009 - 17:53

Conny:

Gelukkig: Jan en Henny zijn ook weer thuis, om half acht! De hele reis ging vanzelf.

• 20 Juli 2009 - 19:15

Fam. Bouter:

Wat geweldig om jullie reisverhaal te lezen en jullie zelf via het filmpje te zien! Gisteren hebben we in de kerk gedankt voor de veilige aankomst, en opnieuw gebeden om de zegen van de Heere God bij alle werk. De eerste dag zit erop...Veel vreugde en zegen en een hart. groet voor jullie allen(en een kusje voor Wilmienke van Jannelien en de rest...)

• 20 Juli 2009 - 19:46

Jaco En Janet:

Wow, wat een filmpje, erg leuk hoor! Ik word oud denk ik (ahum).. toen wij met Ichtus op werkvakantie gingen naar Hongarije was er 1 persoon met een MOBIELTJE, dat was heel wat.. (in 1997..)
    Maar genieten jullie ervan! Dit beleef je maar 1 keer..
    Ga met God!

Nb; raadsel voor Johan, wie reist er mee in onze dakkoffer naar Z-Fr..:-)

• 20 Juli 2009 - 20:09

Duncan:

Hallo allemaal,

Ontzettend leuk om te horen hoe het met jullie gaat en een leuk filmpje!

veel succes daar!
    Hard werken!
    en ik zit hier lekker in Zeeland aan het strand en voetbal met de duitsers.

slapen jullie lekker??
    Zijn de koks goed??

• 20 Juli 2009 - 20:36

Jan:

Na een dit keer flitsende reis in de bolide van Henny in goed 15 uur terug uit Feketic. Aan de ene kant weer prettig om thuis te zijn, maar toch ook wel een beetje jammer omdat we hebben kunnen zien dat er erg veel te doen is met zo'n supergemotiveerde groep! Het goede nieuws is dat we over een dag of 9 er weer heen mogen om jullie weer op te halen.
    Succes met al het werk, de bijbelstudies en ook gewoon met elkaar. Ook op 1600 km afstand voel ik me nog CLOSE2U!

• 21 Juli 2009 - 16:17

Danielle VH:

TOF TOF TOF! hhha wat een genialiteit.! :)

mooi dat jullie goed zijn aangekomen!

liefs.dvh

• 21 Juli 2009 - 17:27

Willemieke:

Hoi allemaal,

Geweldig om jullie verslag elke keer te lezen! Leuk dat iedereen zo een beetje aan het woord komt:D.
    Heel veel plezier, Gods zegen en vooral..geniet ervan!

Groeten, Willemieke

• 24 Juli 2009 - 19:52

Erik & Jochebed:

Leuk en sprekend filmpje (sfeer doet denken aan die andere grote reis om een ogenschijnlijk niet te volbrengen opdracht tot een goed eind te brengen, je weet wel van die ring en die hobbits...=> complimenten Didier voor de goedgekozen achtergrondmuziek...).

Wat een werk hebben jullie te doen daar zeg! Heel veel succes en
    groetjes uit Zeist.

En zoals Gimli zei in tijden van grote inspanning: 'keep breathing; that's the key!'

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jeugdvereniging Ichtus

Hallo! Wij zijn de jeugdvereniging Ichtus uit het mooie Leerdam. In 2009 mochten wij aan de slag in Servië. We hebben daar een zigeunerdominee een eigen kerk gegeven, helpen bouwen en zijn aan de slag gegaan met gehandicapten. Maar ons avontuur in Servië krijgt een vervolg. Velen van ons hebben namelijk nogmaals het verlangen aan de slag te gaan in Servië. Daarom zijn we twee jaar geleden opnieuw begonnen met actie voeren. En nu is het zo ver, we gaan weer naar Servië! Maar we hebben nu andere projecten dan de vorige keer. Zo hebben we een 5tal projecten waar we met 55man sterk voor staan. Zo hebben we kinderwerk, educatiewerk en werk bij de gehandicapten. Ook gaan we aan de slag in een tuin en knappen we een school op. We hopen alle achterblijvers in Nederland op de hoogte te houden van al onze activiteiten in Servië. Laat ook gerust een berichtje achter, dat vinden we leuk! :D Groet, Ichtus!

Actief sinds 16 Juni 2009