Nog 1 week en dan gaan we weer! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu Nog 1 week en dan gaan we weer! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Jeugdvereniging Ichtus - WaarBenJij.nu

Nog 1 week en dan gaan we weer!

Blijf op de hoogte en volg Jeugdvereniging Ichtus

25 Oktober 2012 | Nederland, Leerdam

Na de werkvakantie van afgelopen zomer met Ichtus gaan we met 4 (oud)Ichtusleden op 31 oktober een weekje terug naar Servië. 'We' houdt in Marloes, Gertjan, Arjan K en Els.

We hopen deze week de projecten te bezoeken waar we afgelopen zomer hebben gewerkt. Ook gaan we een dagje met Aleksandar mee naar zijn derde gemeente om te zien hoe hij daar aan het werk gaat, we gaan een echte Servische bruiloft meemaken én we mogen de vrachtwagen leegsjouwen die vol met kleding zit. Wie weet gaan we er gelijk wat van uitdelen ook. Hiernaast gaan we nog veel meer doen, wat we, op z'n Servisch, niet kunnen plannen maar ter plekke wel zien :)

Ook al is het geen 'Ichtusreis' dit keer, toch willen we graag deze weblog gebruiken om onze belevenissen met u en jullie te delen. Ook onze medereizigers uit Harderwijk, Hilversum en Zeeland kunnen hierop hun verhalen kwijt. Wanneer de (Servische) techniek het toelaat proberen we een aantal keer een verslag te plaatsen. Reacties zijn altijd welkom!

Za 1 nedelja cu doci u Srbiju! Jedva cekam! :)
(Over 1 week gaan we naar Servie. Ik kan niet wachten!)

• 29 Oktober 2012 - 21:19

Marja Geurtsen :

Hallo Els
    wat leuk een reisverslag .mijn dochter Gerriet gaat ook mee met de groep van Harderwijk
    4 jaar geleden is ze samen met haar vader geweest en heeft daar toen ook geklust
    ze heeft daar Andrea leren kennen en wilde graag nog eens terug ..ze heeft er super zin in
    Maak je borst maar nat want ik heb helpen laden afgelopen zaterdag ...echt ongelooflijk zoveel
    als er in zit en dat is nog niet alles er staat nog meer ik wens je succes met uitladen
    In ieder geval een goede reis en Gods zegen met de activiteiten de komende week
    Ik ga jullie zeker volgen
    gr v Marja

• 30 Oktober 2012 - 15:33

Adrie:

Succes met de laatste voorbereidingen. Goede reis (weer roze?) en een hele gezegende tijd! Misschien lukt het nog een foto te maken van het poppenwagentje :-)
    gr. A3

• 31 Oktober 2012 - 13:58

Esthet V H:

Zo mensen vandaag was de dag dat jullie weer in het mooie roze vliegtuig stapte.
    Ik hoop dat jullie een goed vlucht hebben gehad zonder ..... _-_-_
    Veel succes met alles uitpakken en God,s onmisbare zegen.
    Groetjes uit het zonnige maar koude leerdam
    Groetjes Esther

• 31 Oktober 2012 - 13:58

Esthet V H:

Ik hoop dat jullie een goed vlucht hebben gehad zonder ..... _-_-_
    Veel succes met alles uitpakken en God,s onmisbare zegen.
    Groetjes uit het zonnige maar koude leerdam
    Groetjes Esther

• 31 Oktober 2012 - 19:03

Willy Van Loenen:

Ik heb ze zien vertrekken in het roze vliegtuig om 10 voor half 5 en ze zijn al geland in belgrado en zijn nu op weg naar alexander

Jeugdvereniging Ichtus

Hallo! Wij zijn de jeugdvereniging Ichtus uit het mooie Leerdam. In 2009 mochten wij aan de slag in Servië. We hebben daar een zigeunerdominee een eigen kerk gegeven, helpen bouwen en zijn aan de slag gegaan met gehandicapten. Maar ons avontuur in Servië krijgt een vervolg. Velen van ons hebben namelijk nogmaals het verlangen aan de slag te gaan in Servië. Daarom zijn we twee jaar geleden opnieuw begonnen met actie voeren. En nu is het zo ver, we gaan weer naar Servië! Maar we hebben nu andere projecten dan de vorige keer. Zo hebben we een 5tal projecten waar we met 55man sterk voor staan. Zo hebben we kinderwerk, educatiewerk en werk bij de gehandicapten. Ook gaan we aan de slag in een tuin en knappen we een school op. We hopen alle achterblijvers in Nederland op de hoogte te houden van al onze activiteiten in Servië. Laat ook gerust een berichtje achter, dat vinden we leuk! :D Groet, Ichtus!

Actief sinds 16 Juni 2009